Przez krótką chwilę...

środa, 30 listopada 2011

Adwentowy czas

Nie pamiętam, żeby u mnie w domu był wykonywany wieniec adwentowy.
W tym roku postanowiłam po raz pierwszy go zrobić, ale zastanawiało mnie skąd w ogóle taki zwyczaj? Poczytałam, poszperałam i już wiem :) Interesowała mnie głównie symbolika.
Wieniec adwentowy to symbol zwycięstwa i godności królewskiej Chrystusa, oczywiście cztery świece symbolizują cztery kolejne niedziele adwentu, natomiast każda ze świec ma swoją odrębną symbolikę, są to świece pokoju, wiary, miłości i nadziei. 

 

Powstał mój pierwszy wieniec adwentowy... 

Mężusiowi się nawet spodobał :)
I tak oto weszliśmy w okres adwentu - w radosny czas oczekiwania :)


Teraz już czas na przygotowania, podobnie jak wiele z Was mam obawy czy ze wszystkim zdążę i czy wszystko będzie takie jakbym sobie wymarzyła :)
Pozdrawiam ciepło...

2 komentarze:

  1. W moim rodzinnym domu również nie było takiej tradycji, ale u nas co roku taki wieniec mamy.

    OdpowiedzUsuń