Przez krótką chwilę...

środa, 25 lipca 2012

Sezon...

W zeszłą sobotę w Krakowie (w kinie Kijów) odbył się kiermasz rękodzieła, w którym wzięła udział m.in. Wiola. Wystawiła swoje cudne prace, które możecie oglądać u Niej na blogu :) Kiermasz zmobilizował także mnie i Olę (mieszkamy w tym samym mieście a jak dotąd nie mogłyśmy się umówić) do spotkania...
Tak więc poznałam te 2 cudowne, twórcze kobietki :)
Ola poza tym, że ma w rączkach dar do wszelakich technik tworzenia biżuterii, ma swoją działeczkę i obdarowała nas tymi pysznościami: 




Oczywiście dla Zosi zrobiłam zupkę cukiniową z kurczakiem i ziółkami :) a dla nas zrobiłam placki z cukinii (tak jak się robi ziemniaczane...cukinia sama w sobie słodkawa jest, a my z mężem gustujemy w wyrazistych smakach, więc do startej na grubych oczkach cukinii dodałam sporo czosnku i cebuli, oraz ziół od Oli...do tego jajo i mąka i gotowe do smażenia) Dziś powtórka, bo smakują niesamowicie!!Może tym razem zdążę zrobić zdjęcie ;)
Znacie jeszcze jeszcze jakieś warte polecenia przepisy z użyciem cukinii?

 W Krakowie znów pochmurno...

Pozdrawiam ciepło!!

Dobrego dnia!! 


12 komentarzy:

  1. nabrałam ochoty na placuszki..cukinia czeka..pewnie dzis będą....z cukini to ja polecam pasztet...już robiłam kilka razy....na podkarpaciu pada od rana....pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Pasztet z cukinii również polecam, a dodatkowo na deser ciasto z cukinią. A placuszki palce lizać. Nie wiedziałam że cukinia doczeka się swojego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placuszki z cukini robiłam są pyszne. Lubię robić też cukinie panierowaną, prosto a jak smacznie:))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Halo Tynko!

    Zupa krem z cukinii jest wyśmienita. U nas robiłam ją już tyle razy, że kolejna będzie chyba dopiero w przyszłym roku;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja uwielbiam na grilu cukienie zawinieta w folie aluminiowa i przyprawiona mmmm pycha ... no widziałam zdjecia na blogu wioli ale miałyście tam fajniutko pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  6. No to w końcu udało się Wam spotkać hihihi:) Pozrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. mi również było miło was poznać :) a co do przepisu to ja osobiście robię bigos z cukini jest pyszny jak chcesz posle ci przepis na maila:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja robię bigos, leczo, smażoną cukinię lubię i grillowaną ... w ubiegłym roku zrobiłam dżem z cukinii - wyszedł przepyszny jak marmolada i wcale nik nie poznał, że była to cukinia ...
    cukinię mozna też zrobić jak ananasy w słoikach ( do ciasta )

    OdpowiedzUsuń
  9. polecam leczo z cukinią, ja uwielbiam zjadam sama przeważnie , bo domownicy nie gustują w tych smakach

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wiem, co zrobię z mojej cukini :) Placuszki !

    OdpowiedzUsuń
  11. z niektóych przepisó az sama mam ochotę skorzystac

    OdpowiedzUsuń
  12. Do placuszków coby było wyraziście polecam sos tzatziki, gęsty jogurt grecki z czosnkiem i startym ogórkiem. Fajnie te placki skomponowały mi się też z sosem kurkowym. W tym roku mam cukiniową klęskę urodzaju, już na ulicę zaczęłam wystawiać, niech się dalsi sąsiedzi częstują:))

    OdpowiedzUsuń