Przez krótką chwilę...

poniedziałek, 24 września 2012

Zapach cynamonu...

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam cynamon! W lecie za nim tak nie przepadam, w końcu to przyprawa, która rozgrzewa, idealna na jesienne chłody i zimowe mrozy...czyli idealna na teraz...
Zapach jabłka, czy brzoskwini z cynamonem...mmm dla mnie to zapach jesieni :)
Już wkrótce pokażę co nieco z robótek, na razie popakowałam prezenciki wymiankowe, dopiero jak dotrą do nowych właścicieli pokażę je także u siebie :)
Pewną osóbkę strasznie ostatnio na róż wzięło...więc zrobiłam dla niej taki komplecik:

Pierwszy jesienny weekend za nami :) poranki i wieczory bardzo chłodne, słońce około południa wygląda do nas, ale i tak zimno jest...trzeba się cynamonowymi specjałami rozgrzewać :)




Drożdżówki z dżemem wiśniowym, czekoladą gorzką (trufle) posypane cynamonem...oczywiście podczas pieczenia z większości drożdżówek dżemik się wylał ;) dobrze, że nie cały ;)
Jak już wyrabiam ciacho drożdżowe to w większej ilości, poza drożdżówkami była pizza (mocno czosnkowa, bo zamiast przecieru pomidorowego na spód , zrobiłam śmietanowy sos czosnkowy)...wyszła pyszna! Składniki oczywiście według upodobań...



A dziś ciąg dalszy cynamonowego szaleństwa! :) 
Pozdrawiam Was ciepło, jesiennie...słonecznie...

14 komentarzy:

  1. śliczności:) a wypiekami chętnie się poczęstuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie pyszności u Ciebie:)Ja również lubię cynamon zwłaszcza w szarlotce:))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności.Apetytu strasznego mi narobiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny komplecik i ile pyszności:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. kolczyki bardzo ładne a ciasta drożdżowego raczej nie robię brak mi cierpliwości do wyrabiania tak że pizzę jadam na gotowych spodach albo robię tarty czy quiche też pyszne a wysiłku takiego nie wymagają...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż zapachniało cynamonem i drożdżówkami i pizzą....:) Śliczny komplecik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Komplecik jest przecudny, ale kolczyki zawładnęły moim serduszkiem :) Są niesamowite ! Poczułam zapach tych pyszności drożdżowych - może podasz przepisik na ciasto ? Bułeczki nadziewane truflami, baaardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajnie, że pamiętasz jeszcze o mnie :)Ja do Ciebie zaglądam regularnie, tylko nie piszę. Ostatnio w ogóle rzadko komentuje cokolwiek i gdziekolwiek.
    Bułeczki rozwalają na łopatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. U Ciebie Tynko jak zwykle takie pyszności że ślinka cieknie :) cudny komplecik :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co prawda jestem po bardzo dobrym obiedzie, ale takie bułeczki i taka pizze to bym jadła, ah... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale pyszne bułeczki, w sam raz na chłodne poranki i wieczory.
    tak, tak cynamon to zapach jesieni. szarlotka z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ALeeeee smaka mi narobiłaś :) i tu dam ci kochana ciekawostkę jeśli nie chcesz by ci dżem wylał się z drożdżówek posyp go zanim zawiniesz ciasto mąką lub śmietan-fixem:) Kocham cynamon jego zapach i smak w wypiekach zawsze jesienna pora dodaję szczyptę do kawy przed parzeniem jest wyśmienita i rozgrzewa :) Biżu na wymianę przepiękna :) no ale ty zawsze robisz piękne rzeczy co ci tu będę słodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja się jeszcze załapię na te pyszne bułeczki, czy już wyszły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Założę się że wyszły :) za pyszne były :) Tynka robi takie dobrocie że szybko się rozchodzą, jak ciepłe bułeczki :)

      Usuń