Przez krótką chwilę...

środa, 2 stycznia 2013

Na dobry początek...

Witajcie w Nowym Roku... Ciekawe czy macie jakieś noworoczne postanowienia?... ja się nimi nie męczę na początku roku ;) ZAWSZE jakieś stawiam przed sobą, ale żeby tak usiąść z kartką i długopisem i spisać WSZYSTKIE na cały rok? Nie zdarzyło mi się jeszcze...pojawią się w trakcie ;p  

Na dobry początek zapraszam na ciacho, w swoim "przepiśniku" mam je zapisane jako "czekoladowe ciasto noworoczne", bo  u mnie w domu Mama robiła je na Boże Narodzenie i Nowy Rok, innych okazji nie pamiętam i dlatego pod taką nazwą figuruje u mnie :)


Przepis dodam później jakby ktoś był chętny...szybko się je robi, a jest naprawdę smaczne! 
Do kawki mniam!
Podaję przepis:
I ciasto:
15 dkg cukru pudru
3 jajka
1/2 kostki margaryny
20 dkg mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki mleka
2 łyżki ciemnego kakao
Żółtka ucieramy z margaryną, cukrem, dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, następnie dodajemy mleko, kakao i ubitą pianę z białek
Ciasto wylewamy na obłożona papierem blachę (albo wysmarowaną margaryną i posypaną bułką tartą)
Na to:
II ciasto
5 białek
20 dkg cukru drobnego
20 dkg kokosu
Ubijamy pianę z białek, dodajemy cukier, ucieramy, na koniec kokos i wylewamy na czekoladowe ciasto...
Blacha wędruje do piekarnika na ok 40 minut w 170 stoniach.
Ale wszystko zależy od Waszego piekarnika.
Kiedy ciasto będzie upieczone, studzimy je, a jak całkiem ostygnie przygotowujemy masę i polewę:
MASA
5 żółtek
1 margaryna (masło da lepszy smak)
1 opakowanie cukru waniliowego
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki ciemnego kakao
2-3 łyżki spirytusu
Margarynę ucieramy z cukrem i żółtkami, następnie dodajemy pozostałe składniki, rozsmarowujemy na cieście.
POLEWA:
1/2 margaryny
2 łyżki cukru pudru
3 łyżki kakao ciemnego
1 łyżka smietany
1 opakowanie cukru waniliowego
Zagotowujemy, ostudzamy lekko, wbijamy jedno jajo i miksujemy, ostudzona polewa to ostatnia warstwa ciasta...można posypac kokosem :)
SMACZENGO!
W międzyczasie powstały zaproszenia na roczek Zosi. Dzięki Iwonce miałam bazy pod zaproszenia i inne papierowe dodatki, moja przyjaciółka też zrobiła mi niespodziankę i wysłała super przydasiową pakę a w niej między innymi: dziurkacze ozdobne do kartek, ozdobne taśmy (z BIEDRONKAMI...u mnie teraz one na topie!!) i super papierki świąteczne i PAPIER RYŻOWY z cudnym nadrukiem...zaczęłam przygotowywać przedmiot, który tym papierem ozdobię...wkrótce pokażę...
A tak prezentują się zaproszenia, potrzebowałam ich w sumie 10 sztuk, każdo jest inne:



Poza tym grudzień przeleciał za szybko...a w Klubie Twórczych Mam przyszła pora na podsumowanie grudniowego tematu...jako spóźnialska prezentuję prosty wianek...zrobiony ze starej podstawy wianka, dratwy jako uchwytu a na gorący klej przykleiłam kilka drewnianych, surowych gwiazdek...prosto, bez udziwnień ;) moja "pierwsza gwiazdka"



 A na koniec Zosia... która poderwała chłopaka podczas  Sylwestra ;) jest śmiała,nie ma co ;p


Ależ ten rok przelaciał...

A w tym Nowym Roku życzę Wam weny, znalezienia czasu na to, co dla Was ważne! :)
Spełnienia marzeń i realizacji celów :)

POZDRAWIAM ciepło!




8 komentarzy:

  1. Zaproszenia eleganckie :) Zosia jak to "Zosie" - chłopaków w koło Zoś nigdy nie brakuje ;)
    Gwiazdkowy wianek niesłychanie elegancki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę szczęścia w 2013 roku! By był piękny, wyjątkowy.
    I poproszę o przepis! Bo ciacho wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale smakowicie ciacho wygląda poczęstuję się:) zaproszenia cudne a Zosia faktycznie odwazna i już jaka duża a ja ją taką maleńką widziałam jak dzieci szybko rosną:) pozdrawiam ciepło a na nowy rok wszystkiego co najlepsze zresztą ty dobrze wiesz :) czego ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne zaproszenia:)dużo szczęścia życzę

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego dla jubilatki! A przepis na ciasto poproszę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zaproszenia!!! Ciacho wygląda apetycznie, ale muszę ograniczyć słodycze:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana cudnie wyszły Ci te zaproszenia:)A Zosia jaka duża:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak przeglądam tego Twojego bloga i nie wiem, dlaczego nie widziałam tych postów, coś mi się chyba nie wszystkie w nowościach pokazują...

    OdpowiedzUsuń