Przez krótką chwilę...

piątek, 21 czerwca 2013

Ciszą...

...się delektuję (bo dzieci usnęły wreszcie w tym samym czasie, chyba upał je zmęczył)...a wraz z nią delektuję się smakiem LATA...
W moim domu to ciasto było obowiązkowe i najsmaczniejsze rzecz jasna! I jakie proste! 
Mama najczęściej robiła je albo z truskawkami albo śliwkami!  Tradycji nie zmieniam więc dziś u mnie "a'la biszkopt z truskawkami" z przepisu mojej Mamy :)
(6-7 jaj, 3,5szklanki mąki, 1,5 szklanki cukru, cukier waniliowy, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 3 łyżki śmietany, 5 łyżek mleka, kostka margaryny...ja ubiłam pianę z białek, osobno utarłam margarynę z cukrem i żółtkami, dodałam resztę składników tj. śmietanę, mleko, mąkę i cukier waniliowy, ubitą pianę...wyłożyłam na blaszkę, powtykałam truskawki...ponieważ ciacho wylałam na dużą tortownicę, a ciasta z powodzeniem starsza na DUŻĄ blachę, resztą ciasta napełniłam foremki od muffinek i do nich dodałam truskawki i rabarbar i posypałam pozostałą kruszonką) no i można smakowac LATO...rabarbar, truskawki i lodowate mleko!
Bo kompot z rabarbaru, truskawek i jabłek się chłodzi dopiero :)




Zrobiłam też troszkę KOLOROWYCH, letnich i lekkich korali z filcu i drewnianych kulek :)





POZDRAWIAM ciepło, słonecznie!
Dziękuję, że zaglądacie!





15 komentarzy:

  1. Jak smacznie się zrobiło :))

    OdpowiedzUsuń
  2. daj troszkę tego ciasta:D bo taletu do pieczenia nawet prostego ciasta nie posiadam

    OdpowiedzUsuń
  3. Korale cudne a to ciasto mniam oj by się zjadło

    OdpowiedzUsuń
  4. Schrupalabym chetnie takie ciacho:)

    Najbardziej podoba mi sie naszyjnik zielono-turkusowo-brazowy:)moje kolory:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. że ci się chce kochana stać przy gorącym piekarniku w takie upały!!! ja dosłownie leże bykiem na hamaku na tarasie lub mocze się w basenie.Wczoraj już stęskniona upiekłam biszkopt wrzuciłam na niego budyń położyłam gęsto truskawki truskawki ii zalałam galaretką. Od taki na biegu!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka takie wypieki :)
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana ależ smaka narobiłaś:)I to jakiego:)Korale cudne:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pieknie to wszystko wygląda! Bardzo apetycznie...i korale fajne:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejku, a tu znowu ciasto - kiedy Ty to robisz ? Wygląda pysznie ! Śliczne koraliczki, takie puchate :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale smakowicie wygląda :) a tworki cudne kolorowe:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciacho zapewne przepyszne, wpadnę na kawałek , koraliki urocze pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  12. Tynko smaka narobilas:) Prosze podeslij mi swoj adres na poczte .Bardzoooooooooooo prosze:) Buziole:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam ale mi smaka zrobiłaś na ciasto z truskawkami :).

    Ja ostatnio na samych koktajlach "jadę", a o cieście nie pomyślałam hihi.

    Korale super.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne kolorki tych korali, a ciasto...nie przestajesz mnie zadziwiać...

    OdpowiedzUsuń