Przez krótką chwilę...

piątek, 18 października 2013

Jesienna perełka

Jesień w pełni...liście lecą z drzew, codziennie grabimy, ale to obecnie syzyfowa praca...dzieciaki lubią wiatr :) po takim "spacerze" robotniczym są nieźle umęczone...młodsze zasypia ;) starsza bawi się na tyle spokojnie, że mam chwilę dla siebie na spokojną kawę...(nie zawsze tak jest, ale celebruję te chwile kiedy są!!)...Kolejna wizyta u moich Rodziców i Dziadziusia i nasz powrót jak zawsze z "darami" które sobie znajdziemy, wykopiemy etc.  ;) tym razem zrobiłam napad na ogródek mojego Dziadzia i wykopałam co nieco do siebie...nie wiem czy to dobry czas na takie zabiegi ogrodowe, ale cóż...bardzo początkująca w tym temacie jestem :) 
Przede wszystkim moja ukochana miechunka!! (he! to dzięki Wam wiem jak się ten radośnie pomarańczowy kwiat nazywa) Zawiesiłam do ususzenia...a korzenie posadziłam...może się przyjmą?


Te bardzo wytrzymałe...nie wiem jak się nazywają, wiem, że mnie poratujecie :)



Wczoraj na spacerze z maluchem nazbieraliśmy chyba już jeden z ostatnich takich bukietów  z ogrodowo-polnych kwiatów...a te pigwy? Od Dziadzia...nawet nie wiedziałam, że istnieje taka odmiana!! i oczywiście kilka słoików powideł się robi...bo to już czas!


I moja szpargałkowa półeczka w kuchni...a roślinka? Zna ktoś nazwę? :)


A ta mini-kusudama? Moja mama okazała się niezłą nauczycielką i moja ciocia zaczęła takie robic, nawet ma w planie choinkę w tym roku ozdobic tylko takimi kulami...fajnie będzie musiała wyglądac :)


W międzyczasie powstał kolejny komplecik dla "uczniaka"...


I chustecznik dla mamy tego uczniaka :)


I chciałam Wam jeszcze pokazac COŚ co mnie natchnęło do dzisiejszego posta...październik to miesiąc poświęcony Matce Bożej i modlitwie różańcowej...od przyjaciela dostałam kiedyś taką oto perełkę...



Maleńka książeczka z pięknymi modlitwami :) niesamowitymi rycinami...po prostu perełka!
Moja perełka na jesienne dni :)

Dobrego weekendu dla Was :)





14 komentarzy:

  1. super rzeczy zrobiłaś:) wszystko jak zawsze piękne:) i jaka super perełka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękności :)wspaniałe, rodzinne chwile - bezcenne....
    choinka będzie cudna w te kule:)
    a Twoje dzieła jak zawsze pięknie wykonane:)
    no i ta Perełka....
    dobrych chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te kwiatki to chyba Miechunka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne masz te oznaki jesieni:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne rzeczy...To duże roślinne coś to chyba rozchodnik a książeczka faktycznie perełka...

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczności! Pachnie u Ciebie jesienią w każdym kącie;)
    A Perełka - cudo...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie u Was! Tak sielsko...tak jak powinno być w domu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak wiesz Tynko ja też lubię Miechunkę i korzenie
    raczej się przyjmą ale trzeba uważać strasznie się rozrasta
    i warto się zastanowić gdzie wsadzić bo potem inne kwiaty
    słabo rosną !!! Pigwa właśnie tak wygląda a ja mam na działce
    pigwowiec , który bardziej wolę bo jest bardziej aromatyczny !!!
    A ten kwiatek zioło w doniczce to skąd go masz??? słabo widzę
    co to jest może to oregano a może majranek bo on ma drobne listki
    hihi ;) Modlitewnik istny skarb - buziole śle ciepłe ;))) :*

    OdpowiedzUsuń
  9. myślę, że to oregano:)
    A nazwy miechunki szukałam dłuuugo- ciężko mi było wytłumaczyć, o co chodzi, a sama bardzo ją lubię:)
    Kwiatów z wazonu wciąż nazwać nie potrafię, ale wychodzą z nich wspaniałe wianki- pięknie się to zasusza:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miechunka jest śliczna. Też nie mogę koło niej przejść obojętnie i nie zerwać do domu. Tym bardziej, że kolor bardzo ładnie się zachowuje. Kwiaty w wazonie to rozchodniki. Bardzo podoba mi się komplet dla ucznia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszystko co naturalne, zdrowie i piekne;) same cudne rzeczy dzisiaj u Ciebie, wspaniałej niedzieli...

    OdpowiedzUsuń
  12. Miechunkę bardzo lubię, choć u mnie nie rośnie. Szpargałkowa półeczka to moje klimaty:) A perełka... Też mnie zachwyca:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja kocham ten kwiat!!:)) PS. to my się zgrały takie dwie anty dziergające :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz rację Kochana, same skarby!!!! A komplecik..piękny!!!

    OdpowiedzUsuń