Przez krótką chwilę...

piątek, 30 maja 2014

kolorowo znowu

...kolorowo u mnie a to za sprawą koralików :) bo aura przyznacie, że szaro-bura ;) 
Dzisiaj troszkę zwyklaczków, takich, których nam najczęściej brakuje... troszkę kolczyków, nieco naszyjników i garść bransoletek ...






Niektóre z nich stworzyły komplecik:




Zakwitł już u nas bez czarny...na razie słodki i bardzo aromatyczny zapach kwiatów w słoneczne dni uprzyjemnia spacery...kilka słoików syropu z kwiatów już zrobiłam, ale ponieważ co roku powtarzam ten sam błąd (tzn za MAŁO go robię ;) ) czekam aż deszcze przestaną padać i wybywam na dalsze zbiory :)
Tymczasem po czasie kwitnienia gałęzie krzewów będą się aż uginały od owoców, je także wykorzystuję do przygotowania soku oraz...w zeszłym roku zrobiłam galaretkę z owoców bzu czarnego i malin...pyszna...wyszła bardzo ciemna...wręcz czarna...i ten specyficzny zapach i smak bzu...mmm
Polecam :)
Osobiście najbardziej lubię ją do pieczywa, albo naleśników, ale z powodzeniem można nią np dosładzać herbatę :)



Dziękuję także Anulce, która wyróżniła pracę Zosi (oczywiście robiłyśmy razem ;)) w swojej zabawie "Kolorowa tęcza"...szkoda, że tak mało chętnych do zabawy było.

Pozdrawiam Was bardzo ciepło!


20 komentarzy:

  1. Gratuluję Zosi :) Fajne błyskotki kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ale się napracowałaś. Ładne.
    Już zmykam obejrzeć pracę małej gladiatorki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. galaretka z bzu ummmm powinnaś napisac ksiązkę kucharską ja zapewne zakupię co za wspaniałości mniam, a zwyklaczki bardzo lubię, a praca Zosi śliczna my się nie wyrobiłyśmy na to wyzwanie a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne biżutki, najbardziej mnie urzekł naszyjnik z perełek :) cudowny

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale napracowałaś się:) Był czas na biżuterię i syrop:)

    OdpowiedzUsuń
  6. I znów piękne jarzębinki pokazujesz:) Choc i fiolety przykuwają uwagę... Gratulacje dla Was, a podasz przepis na syropek? I na galaretkę? Plisss...

    OdpowiedzUsuń
  7. i znów pięknie, apetycznie i kolorowo u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A wiesz że ja nigdy takiej konfitury z bzu nie jadłam?Bardzo jestem ciekawa jak smakuje.Ja dziś robię konfiturę z truskawek.Moja rodzinka się zdublowała i kupiła 4 koszyki truskawek,więc nie damy rady ich zjeść.Wczoraj zrobilam 5 słoiczków i pewnie dziś tyle samo.Jemy hurtowe ilości,ponieważ codziennie wszyscy jemy omlety z twarogiem i oczywiście dźemem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna biżuteria, mi najbardziej wpadł w oko koralowy zestaw (a może to czerwień?) :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. kolczyki tworzą piękną tęczę :)
    ps. Zosia nie lubi spinek?

    OdpowiedzUsuń
  11. A my właśnie ścieliśmy nasz czarny bez.. Nie wiedziałam, że tyle dobrych rzeczy można z niego zrobić:/ Szkoda..

    OdpowiedzUsuń
  12. nie wiem czemu ale... jakoś boję się robić cokolwiek z czarnego bzu... bo wiem, że może i zaszkodzić... a ja się na nim absolutnie nie znam... przynajmniej tak myślę... hihi
    widzę... mały hurcik Justyś stworzyłaś ... biżutków oczywiście
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie kolorowo u Ciebie! Takie biżutki fajnie się nosi w letnie dni :))) A dzisiaj u nas już słonecznie było :)))
    Czarny bez to dla mnie czarna magia ;))) Ale kusisz, zwłaszcza galaretką... :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekna bizuteria !!!! Super kolorowo.
    Bez czarny znam i wykorzystuje rowniez...Blad ten sam...Zawsze za malo !!!!

    Pozdrawiam i zycze milej niedzieli
    Gabi

    OdpowiedzUsuń
  15. wspaniała biżuteria, choć bardziej lubię u Ciebie oglądać co tworzysz w deku;)))) praca dla Zosi w toku proszę o cierpliwość;) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bizuteria super jak zawsze, i jak smakowicie ostatnie zdjęcie wygląda:) same pyszności

    OdpowiedzUsuń
  17. mmm ale smakowicie :) fajne kompleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, tak - można mieć kilkadziesiąt wypaśnych kolczyków czy naszyjników a i tak najczęściej nosi się proste i uniwersalne kuleczki :-)
    Syrop z kwiatów brzmi dość egzotycznie ale na galaretkę to mam smaka :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana kompleciki śliczne:)I jak zawsze smakowicie:)Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja znów przegapiłam, ale pewnie przez to, że nie mam czarnego bzu w pobliżu:( kompleciki super:)

    OdpowiedzUsuń