Przez krótką chwilę...

wtorek, 2 grudnia 2014

kalendarz adwentowy i pierwsze zadania

Uważam, że tradycja kalendarza adwentowego to naprawdę sympatyczna rzecz :)
Mam w pamięci kalendarze, jakie wraz z bratem mieliśmy...te w formie bombonierki ;)




Dla swoich dzieciaków przygotowałam kalendarz sama...w końcu w domu siedzę ;) CZASU mam niespożytkowaną ilość, pomysłów w głowie pełno (hahah cóż za potworna autoironia ;) w tym miejscu pozdrawiam wszystkie mamy, które "siedzą" w domu i "mają tak dużo czasu na wszystko" :) )
Kalendarz zrobiłam z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym, starych papierów do pakowania, tasiemek, sznureczków...potrzebne też do jego przygotowania są klej, nożyczki, flamastry, tektura na którą zostaną przyklejone poszczególne pakuneczki, jakieś łakocie do środka i w naszym przypadku karteczki z wyrazem-hasłem (to ze względu na wiek moich maluchów) tak więc u nas znalazły się między innymi hasła "pierniki", "choinka", "śnieg", "sanki", "gwiazda", "Anioł" itp :) te wyrazy mają za zadanie wymuszenie na nas kreatywności w działaniu...wczoraj hasełko "choinka" (dzieciaki ozdabiały tekturową choinkę makaronem i czekoladowymi kulkami)...dziś "gwiazda"...będzie gwiazda z plasteliny...i ulubiona "gwiazdeczkowa" piosenka Zosi (klik)
A tak wyglądało wczorajsze wykonanie zadania z kalendarza... CHOINKA







Antoś (20 miesięcy) zrobił "najwięcej" przy swojej choince ;) zjadł wszystkie czekoladowe kuleczki, suchy makaron też próbował degustować...kokardki "przywiesił" on, makaron połamał on ;) a my z Zosią dokleiłyśmy resztę...Zosia (za miesiąc 3 latka) zdecydowanie bardziej samodzielna...mój udział? Przygotowanie produktów i wycięcie szablonu. Kuleczek nie zjadła jak widać i fajnie jako bombki wyglądają :)
Myślę, że choinka Zosi spełni warunki wyzwania w Szufladzie...(klik)


Żeby dzieci miały dobry przykład i ja wywiązałam się z zadania "choinkowego"
Kolejna partia pierniczków (TAK...wszystkie jadalne, używam do lukrów barwników spożywczych)
Choinki i grzybki ;) wszak w takim lesie grzyby muszą być ;p w realu takich może byśmy nie chcieli zjeść, ale muchomorki nieodzownie kojarzą mi się z choinką :)



A skoro choinka to i pierwsze zawieszki, ozdoby na nią, tym razem bawiłam się masą solną:





Kalendarz adwentowy z zadaniami może być świetną okazją do jeszcze lepszego zorganizowania się i motywacją do działania :) Zamierzamy z dzieciakami sumiennie traktować kolejne zadania :)
Pozdrawiamy!!

19 komentarzy:

  1. kalendarz i ozdoby prześlicznie wyszły, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku pierniczki mnie powalily na kolana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pracowicie u Ciebie. Bardzo mi się podoba Twoja wersja kalendarza;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ha ha ha zjadł bombki kochan te twoje dzieciaki, kalendarz rewelacyjny

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalny kalendarz z miłością przygotowany :) Choinki cudnie udekorowane :) A pierniczki kuszą aby je schrupać. Ucałuj swoje dzieciaczki od cioci Aśki :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale Ty masz super pomysły! Choinki śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super sprawa:) Ale wyjaśnij mi Kochana, jak przekonujesz do tego swoje dzieciaczki??? Bo moja Zosiula..jak chcę z nią coś porobić ostro się zgadza..kiwa głową i...robi swoje..mając gdzieś to co mama ma w planach...

    OdpowiedzUsuń
  8. makaronowa choinka - klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To Ja Trzymam kciuki za Wasza choinke :)))) Pierniczki sa Taak Sliczne ,ze az szkoda je jesc :))))) No i zawieszki Sliczne :) i hmm no tak jestem w domu i mam Tyyyyyle czasu wolnego hahahah :) Dobre sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł :-) ciakawa jestem jak się udadzą kolejne zadania... :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. a wiesz... nigdy nie robiłam kalendarza adwentowego...
    i masą solną też się nie bawiłam... a szkoda...
    Adaś... zuch chłopczyk... hihi

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł z takim kalendarzem adwentowym... może za rok się zbomilizuję i też taki zrobię :)
    pierniczki piękne, mam to szczęście posiadać kilka takich ciach i bombeczek z masy solnej... ;>

    OdpowiedzUsuń
  13. Kalendarz super! No i fajnie, że tak twórczo wszyscy działacie :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pomysłowy kalendarz:) A choineczki są urocze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł z kalendarzem

    OdpowiedzUsuń