Przez krótką chwilę...

sobota, 10 stycznia 2015

Śniadanie na świecie BRAZYLIA

Witajcie...
Dziś kolejna odsłona cyklicznej zabawy organizowanej przez Elę-karto_faną...
Wyruszamy w naprawdę daleką podróż...chcę Was zabrać do Brazylii...
Brazylia to kraj bogaty we wszelkie surowce mineralne...pełen cudnych krajobrazów, kraj słynny z karnawału w Rio, brazylijski kościół katolicki to największa wspólnota wiernych na świecie, a długa na 4 km plaża w dzielnicy Copacabana jest chyba najbardziej znaną plażą na świecie...Brazylia jest również największym producentem kawy na świecie.

Zapraszamy na śniadanie w Brazylii...



Dla przypomnienia zasady udziału w wyzwaniu:

1. Udział mogą wziąć osoby posiadające bloga o tematyce związanej z rękodziełem.
2. Prace uczestniczące w wyzwaniu mają być zrobione  w terminie podanym w danym temacie wyzwania, związane ściśle z tematem, nigdzie wcześniej niepublikowane. Praca musi być związana z podanym tematem wyzwania. Można zgłosić tylko jedna wcześniej niepublikowaną pracę przez jednego uczestnika. Technika wykonania prac dowolna, jednak maja to być prace hand-made. Nie ma obowiązku wykonania potrawy związanej tematycznie z wyzwaniem (choć byłoby to mile widziane, ale rozumiem, ze nie każdy ma zacięcie kulinarne) Linki do wpisów z wykonanymi dziełami pozostawiamy w komentarzu pod tematem wyzwania na jednym z blogów organizatorek.
3. Na blogu należy zamieścić aktywny banerek przekierowujący do wyzwania, a we wpisie dotyczącym danego tematu banerek odnośny do tematu.
4. Przewiduje sie 8 spotkań cyklicznych.
5. Wyróżnienia przyznają osoby organizujące wyzwanie cykliczne  (karto_flana, Wiola, tynka)
6. W poszczególnych tematach przewidziane są nagrody, osoba o największej liczbie punktów we wszystkich wyzwaniach otrzyma łączna pule nagród ze wszystkich tematów.

Ela zaprasza na rogaliki carpihuna a jako inspirację pracy rękodzielniczej wykonała podkładki pod talerze w kolorach flagi brazylijskiej:





Wiola zaprasza na kanapki na ciepło z serem i szynką :


A inspiracja dla Was to biżuteria kolorowa i radosna jak karnawał w Rio :



Natomiast ja zapraszam Was na ciasto a'la Izaura (Izaura skojarzyła mi się z pierwszą brazylijską telenowelą jaka została wyświetlona w Polsce ;) emisja serialu "Niewolnica Izaura" ruszyła w 1984 roku)



Oczywiście każda z nas do śniadania podała mocną, aromatyczną KAWĘ :)

Jeżeli chodzi zaś o twory z jakimi skojarzyła mi się Brazylia to:
Taca...w kolorze piasków plaży Copacabany i zielone dodatki niczym roślinność puszczy amazońskiej :)



A ponieważ we fladze Brazylii widnieje napis/dewiza "Ordem e Progresso" co oznacza "Ład i postęp" moją luźną interpretacją do tego motta było wykonanie wieszaka na kolczyki w kształcie drzewa (a więc także skojarzenie z puszczą) oraz recyklingowych pojemników na moje przybory do pracy...Ład zapanuje w końcu na biurku i w biżutkach :)





A jako nagrodę w tej edycji wyzwania śniadania na świecie przygotowałam dla Was bransoletkę drewnianą, zieloną z zewnątrz, potraktowaną lakierem perłowym co nadaje specyficznego blasku, żeby nie była taka zwyczajna zainspirowałam się pomysłem mojej dobrej znajomej Gosi i dodałam do niej nieco dratwy, przez co zyskuje nieco etnicznego charakteru a w środku w kolorze piasku... do tego kolczyki gronkowe...w kolorze zieleni:



I jeszcze kilka inspiracji, zdjęć z sieci (stąd)








Zajrzyjcie także do Eli i Wioli.

Zapraszam Was do udziału w zabawie! 
Ciekawa jestem Waszych pomysłów!

5 komentarzy:

  1. Ale mi zrobiłaś smaka na to Twoje ciacho! Za kawą nie przepadam, od święta wypiję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe inspiracje no ale to ciacho mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. same cudeńka stworzyłaś i ciastem smaka zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak pysznie u Ciebie Justynko i tyle wspanialych inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń