Przez krótką chwilę...

poniedziałek, 5 października 2015

a może fiolet z zielenią i kalie?

Kwiaty te niewątpliwie kojarzą mi się bardzo pozytywnie...z moją Przyjaciółką, 
która jest ich -można by rzec- "ambasadorką"...wiązankę cudnych kalii miała nawet do ślubu!! 
Dla niektórych zapewne kojarzą się z innymi momentami, ale czas wyjść poza schematy :)
Z takich kwiatuszków powstały subtelne kolczyki:


A motyw kalii połączony z fioletem to oczywiście podarek dla Przyjaciółki...ponoć udało mi się nawet trafić z odcieniem fioletu ;) 




Kiedyś fiolet był mi bliższy. Moim ulubionym połączeniem kolorystycznym była zieleń plus fiolet (najczęsciej biżuteria i cienie do powiek...jednak od wieków cieni do powiek nie używam, więc fiolety poszły jakoś w odstawkę ;) ) Jednak przypomniałam sobie o tym zestawieniu i stworzyłam komplecik biżutków: delikatne bransoletki i kolczyki w mixie tych 2 kolorów:




Z fioletem znowu skojarzyły mi się śliwki. 
Uwielbiamy powidła śliwkowe (korzystam z bardzo prostego przepisu, który Wam polecam...3 kg śliwek, 1/2 kg cukru, łyżka octu...wypestkowane śliwki zasypujemy cukrem, dodajemy łyżkę octu, odstawiamy na noc, następnego dnia "smażymy" od czasu do czasu mieszając...ja zazwyczaj smażę ok godziny, powidła się studzą i ponownie smażę godzinę, odstawiam na noc i kolejnego dnia smażę ostatnią godzinę, przekładam do słoików...ponoć jak się przełoży gorące do słoików i postawi słoik do góry dnem to nie trzeba pasteryzować, ja jednak wszystko zawsze dla pewności pasteryzuję :)  ) 
Do tego swojski chlebek...(przepis KLIK)



POZDRAWIAM ciepło!

4 komentarze:

  1. Skrzyneczka jest przeurocza. Kantadeski wygladaja jakby byly 3d. To prawda,ze kojarza się z innymi momentami w naszym życiu. Ja lubię tulipany i frezje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolczyki są śliczne! A wzór na skrzyneczce wygląda jak 3d ;)
    a biżuteria ma piękne kolory! Lubię takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ahh...kalie..moje ulubione..Cudo:)

    OdpowiedzUsuń