Przez krótką chwilę...

niedziela, 22 listopada 2015

cynanamonowo-cytrusowe zauroczenie i pierwsze dekoracje

...czyli delikatne, rozpływające się w ustach o wyraźnym smaku cytrusowym pierniczki LEBKUCHEN ponownie u mnie zawitały! :)
Przepis stąd <klik>



 
 
Kiedy pierniczki nastroją pozytywnie...czas na robótki...kolejne wianki zatem




I jeszcze tegoroczna nowość mianowicie "zimna porcelana"...dziękuję Kasiu za przepis :)
Zawieszki wykorzystam na choinkę lub do prezentów...możliwości mnóstwo. Masa niesamowicie plastyczna, szybko zasycha, więc trzeba pracować z nią zdecydowanie ;)
Przepis na "zimną porcelanę"
2 łyżki skrobi ziemniaczanej
2 łyżki kleju wikol
1 łyżka oliwki dla dzieci
szczypta soli
(opcjonalnie można dodać brokat, następna porcja będzie z brokatem :) )
krem do rąk do wyrabiania ciasta...chociaż mi się udało popracować z tą masą bez użycia kremu :)
Niekiedy trzeba podsypać dodatkową ilością skrobi, lub dodać odrobinę więcej kleju...
 
Te zawieszki chciałabym zgłosić jako dekorację biorącą udział w zabawie TU <klik>
 
 
 
 
 
 
Jeszcze jedna dekoracja jaką chciałabym zgłosić u Mebeliny to dekorowane pierniczki przez moją niespełna 4letnią Zosię:
 
 
 
Świątecznie pomału się zacznie u nas robić...
Pozdrawiam!

10 komentarzy:

  1. przecudne rzeczy przygotowałyscie, zimna porcelana wygląda super - muszę kiedyś spróbować a pierniczki apetyczne - zdolna córcia:) witam w wyzwaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale swiatecznie u was, super :) My jeszcze, poza ciastkami, troche w lesie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty już w świątecznym klimacie, a ja w proszku: -)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sliczne rzeczy a Zosia to by mi sie bardzo przydala !!!!! U mnie jeszcze nic swiatecznego. Ale zabieram sie dzielnie...
    Pozdrawiam
    Gabi

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o zimnej porcelanie :)) śliczne zawieszki! A pierniczki wyglądają przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zimna porcelana kusi oj kusi!!! Śliczne te zawieszki!! Zosia zdolna po Mamusi:))

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja myślałam, że gdzieś się kupuje tą zimną porcelanę....a tu taka miła niespodzianka :) pewnie będę próbować bo mnie zachwyciły Twoje zawieszki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Och !!! Świątecznie już się zaczyna u Ciebie robić ! Wianki śliczne - uwielbiam :) Przepis na zimną porcelanę - dziękuję, może w końcu wykorzystam. Widzę, że masz zdolnego pomocnika. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że ostro działacie:) uwielbiam cynamon..może uda mi się kiedyś wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mogę podzielić się dużo zimnej porcelany receptur 🌹 - http://anri-irene.blogspot.hu/search/label/cold%20porcelain%20recipe

    OdpowiedzUsuń