Przez krótką chwilę...

środa, 2 grudnia 2015

od serca :)

Ikona...słowo, nie tylko obraz...
Ta moja, pierwsza od A-do-Z  ikoną się zwać nie powinna...raczej obrazek "ikonopodobny"...bowiem nie trzymałam się wszystkich zasad...wiadomo...nawet niektórych materiałów potrzebnych do wykonania ikony nie posiadam...ale i tak się starałam, choć nierówności, niedoskonałości pełno, to bardzo spersonalizowany i od serca podarunek dla mojego pierwszego Chrześniaka :)




Moją "ikonę" zgłaszam do wyzwania TU<KLIK>

Poza tym niby już adwent :) jeden z najcudowniejszych okresów w roku...a u mnie korzenne przyprawy, otarte skórki z cytrusów pojawiają się na przemian z orzechami czy migdałami...zapraszam Was na garść inspiracji kulinarnych (KLIK-jeszcze listopadowe)

Poniżej przepyszne NUSSECKEN...przepis od Agi (KLIK)

Ciasto:
225 g mąki
75 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
125 g cukru
2 paczuszki cukru waniliowego
2 jajka
125 g margaryny
Składniki mieszamy ze sobą, podsypujemy mąką przy wałkowaniu, rozwałkowujemy na dużą blaszkę. Na to nakładamy POWIDŁA ŚLIWKOWE oczywiście najlepsze te nasze, domowe :)
Na to nakładamy delikatnie masę orzechową:
Masa orzechowa:
200g margaryny
200 g cukru
2 opakowania cukru waniliowego
6 łyżek wody
400 g orzechów włoskich zmielonych, utłuczonych :)
Ucieramy margarynę z cukrami, dodajemy orzechy i wodę, delikatnie rozkładamy na powidłach...
Wstawiamy do piekarnika na 40 minut, temp.175st.C.
Zaraz po upieczeniu KROIMY według uznania. Ciasto jest bardzo słodkie, dlatego proponuję mniejsze kawałki, np. trójkąty. Można jeszcze dodatkowo brzegi lub brzeg ciasta umoczyć w rozpuszczonej czekoladzie i posiekanych orzechach.



Pozdrawiam ciepło :)

8 komentarzy:

  1. Ciasteczka na pewno bardzo dobre;-) ciekawa jestem ich smaku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ikona przepiękną. chrzesniak będzie miał pamiątkę do końca życia. ja jeszcze na tego pierwszego czekam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna pamiatka dla chrzesniaka, mysle, ze wlozone serce sprawi, ze obraz bedzie ... inny...

    OdpowiedzUsuń
  4. fajna ta ikona, a skąd miałaś suche tempery?

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezwykła ta Twoja Ikona! Gratuluję.. ja wciąż się zabieram ale jakoś mam obawy!
    A jeśli dobrze myślę i można ją powiesić na ścianie na przykład to zapraszam do zgłoszenia jej do trwającego wyzwania u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj...chętnie zajrzę do Ciebie (komputer wreszcie naprawiony więc mogę banerek wkleić i inne wymagania spełnić ;) )
      Dziękuję za zaproszenie :)

      Usuń
  6. cudowna ikona... i w momi guście - trochę po swojemu :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę pięknie wyszła:)

    OdpowiedzUsuń