Przez krótką chwilę...

wtorek, 29 marca 2016

Poświątecznie

Mam wrażenie, że na Boże Narodzenie jakoś tak człowiek bardziej czeka ;) przygotowuje dekoracje etc...tymczasem ja bardzo lubię ten wiosenny czas kiedy wypada Wielkanoc.
W tym roku co prawda wyjątkowo szybko...ale mimo wszystko. 
Pewne sytuacje sprawiły, że duchowo trzeba było się "inaczej" przygotować.
A dekoracje? Były i dekoracje, w wielu czynnościach oczywiście miałam swoich najwierniejszych pomocników.




Razem z Zosią przygotowaliśmy jeszcze więcej wielkanocnych pierniczków







Tradycja przygotowywania PASCHY, która przyjęła się dzięki mojej Przyjaciółce trwa nadal...od Niej też przepis na przepyszną babę cytrynową! <jeśli macie ochotę spisać przepisy to zapraszam TU klik>



i jeszcze drożdżowa na żółtkach z tak niewielką ilością mąki,
że aż nie wierzyłam, że cokolwiek z tego wyjdzie...ale wyszło i to całkiem smacznie 
Edycja ;) przepis na życzenie "Atenkowo"
Przepis pochodzi z książki Ewy Aszkiewicz.
Mam nadzieję, że zdjęcia będą widoczne, ja bałam się tej ilości 2/5 szklanki mąki ;) i z 1/2 szklanki zrobiłam
i rodzynki dodałam, które opadły całkowicie na dno ;)








Mini mazurki powstały całkiem "przy okazji"...kiedyś zostało mi nieco ciasta kruchego (spodu pod sernik) zrobiłam z niego kilka babeczek, napełniłam przed świętami kajmakową masą i udekorowałam, słodziutkie mazurki wyszły:



Wiele dekoracji dzięki Waszym cudownym pracom...przez te kilka lat blogowania i dzięki poznaniu Was-rękodzielniczek o złotym sercu piękne przedmioty goszczą pod moich dachem :)

karteczki od Was...DZIĘKUJEMY
Koszyczek ze święconką

 Kredens w pokoju...
urocze tulipanki od Moniki
jajo od Pauliny, gąska od Asi :)


cudowne drzewko od Darii-Etoile (klik)


Kuchnia:
jajo makowe od kolejnej Asi :)

Serduszka od Moniki
śliczne jajeczka od Gosi
 Ganek:
większość jajeczek karczochów od Iwonki :)
 Przedpokój:



I nasze jajeczkowe działania:






Najważniejsze, że spędziliśmy te święta RAZEM, że cieszyliśmy się z odwiedzin gości :) że byliśmy zdrowi oraz że było cudownie słonecznie i ciepło!


Życzę Wam, by ten nastrój świąteczny trwał w nas jeszcze długo :)

ps. Nie wszyscy mieli piękne, udane czy rodzinne i szczęśliwe Święta.
Często gdy dzieje się coś złego dowiadujemy się tego z informacji w mediach. A gdy coś dzieje się wśród osób które znamy trochę to nie do uwierzenia, a jednak. Znacie blogową "Dusię"...czyli Danusię?
Ją i Jej męża dotknęła tragedia...jaka? Ludzka złośliwość, zawiść i okrucieństwo ...możemy pomóc <KLIK>

10 komentarzy:

  1. Przepiękne ozdoby i dużo...dużo cudownych dekoracji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne wszystko i tak kusi pysznosciami ..... Upraszam sie o przepis na te babe na zoltkach. Wesolego po swietach Tynko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak u Ciebie pięknie ?! Życzę, aby i u Ciebie świąteczny, a przede wszystkim radosny nastrój towarzyszył dłużej niż tylko przez kilka dni. Wszystkiego dobrego !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam wrażenie, że do Bożego Narodzenia ludzie się bardziej przygotowują... no i jakoś tak dłużej trwają :)

    Masz mnóstwo pięknych ozdób u siebie! A ostatnie zdjęcie - przesłodkie!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Urzekły mnie Wasze minimazurki. A wielkanocne pierniczki to super pomysł, bo szkoda że pojawiają się tylko przy okazji Bożego Nnarodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie wspaniale dekoracje i jakie ich mnostwo. Z daleka widac swiateczno rodzinny klimat. Piekne pysznosci . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego dobrego i dla Was Justynko!! pięknie u Was , cieplutko... i nie o słoneczko mi chodzi..

    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. w tym roku bardziej postawiłam na ... spokój niz na dekoracje... czasami tak trzeba
    pozdrawiam Justyś :)

    OdpowiedzUsuń