Przez krótką chwilę...

środa, 23 marca 2016

Zatoczyłam koło...

Kilka lat temu zmieniając ustawienia w szacie graficznej bloga usunęłam swój pierwszy post...tym samym o TEN<KLIK> stał się moim pierwszym. Nie wierzę w przypadki. Odpamiętałam go sobie, bo wiedziałam, że gdzieś kiedyś tutaj "GDYBAŁAM". Moje gdybanie po 5 latach nabiera znaczenia. Dla mnie osobiście. Utwierdziłam się przez ten czas w przekonaniu, że moje przypuszczenia są słuszne. 
Więc jeszcze raz, wybaczcie, ale dla przypomnienia sobie, Wam...

"Gdyby nuta powiedziała:
jedna nuta nie czyni muzyki
...nie byłoby symfonii.
Gdyby słowo powiedziało:
jedno słowo nie tworzy stronicy
...nie byłoby książki.
Gdyby cegła powiedziała:
jedna cegła nie tworzy muru
...nie byłoby domu.
Gdyby kropla wody powiedziała:
jedna kropla wody nie może utworzyć rzeki
...nie byłoby oceanu.
Gdyby ziarno zboża powiedziało:
jedno ziarno nie może obsiać pola
...nie byłoby żniwa.
Gdyby człowiek powiedział:
jeden gest miłości nie ocali ludzkości
...nie byłoby nigdy na ziemi sprawiedliwości i pokoju, godności i szczęścia."
Michel Quoist

Wiele, naprawdę WIELE zależy od nas samych. 
Sytuacje i to, czego doświadczamy kreuje naszą duszę, szlifuje charakter, wzbogaca osobowość.
Nie wiedzieć czemu ale zwłaszcza te przykre, smutne, czy po prostu po ludzku krzywdzące zdarzenia wywierają na nas przeogromny wpływ! 
O ile cudowne łechtanie motylków w podbrzuszu gdy się zakochamy sprawia, że mamy ochotę przespacerować się po parku tanecznym krokiem podskakując raz po raz, czy narodziny dziecka, które ładują nasze baterie witalności tak, że nie możemy uwierzyć w to, co potrafimy i do czego zdolny jest nasz organizm...o tyle choroba, cierpienie bliskiego człowieka, a nie raz i śmierć sprawia, że na chwilę przystajemy. Przystajemy po to, żeby zebrać w sobie siły...na dalsze życie BEZ tego KOGOŚ. Przechodzimy kolejne stadia żałoby (KLIK). Chcemy czy nie. Wpisane to w naszą naturę i kulturę. 
Wiele razy zastanawiałam się, jakby to było, gdyby nagle śmierci nie było. I wiecie do czego doszłam? Nie byłoby lepiej. Może nam - chwilowo byłoby. Ale śmierć jest częścią tego, co powinniśmy doświadczyć żyjąc. Pozwolę sobie zacytować 2 Kasie :) "Paradoks tego jest taki, że ten ból pięknie doświadcza i sprawia, że człowiek dojrzewa jeszcze bardziej" i "Te uczucia też nas kształtują i zdobią nasz charakter" 



Gdyby wszystko zawsze się nam udawało i nie doznalibyśmy nigdy posmaku goryczy porażki, nie wiedzielibyśmy tak naprawdę jak "smakuje" sukces.



Gdyby nasze dzieci zawsze zachowywały się tak jak sobie wyobrażamy, że powinny, nasza rola jako rodzica szybko by straciła na wartości.


Gdyby śmierci ziemskiej-fizycznej nie było, nie sądzę by potrafilibyśmy TAK afirmować życie.



Gdyby nie pewne sytuacje, które nas doświadczają (pozytywne lub nie) stalibyśmy w miejscu, bez rozwoju osobistego.


Zatem jeśli "stanęliście" w trudnym momencie Waszego życia...
Pozwólcie sobie na nieco niepewności...na czas...na łzy i na "gdyby"...
I gdy zbierzecie siły na nowo pamiętajcie, że tak wiele zależy od nas.
Od Ciebie. Ode mnie.
Nie bądźmy obojętni.
Gdy ktoś płacze-przytul.
Gdy czuje się samotny-pobądź z nim.
Gdy się cieszy-dziel z nim jego radość.
Gdy...

Przeżywamy teraz Wielki Tydzień, czas szczególny. 
W natłoku codziennych obowiązków i  "przedświątecznej" gorączki życzę Wam CZASU na spędzenie go z najbliższymi, oraz spokoju i zdrowia :)
Może wspólnie z najbliższymi sprawicie komuś odrobinę radości, taką nutkę nadziei...
Ot, karteczka...niby zwykła a jednak niezwykła... <KLIK>

Grzegorz Przedborski (tata)
dla NATALKI
Fundacja Pomocy Dzieciom z choroba nowotworową 
01-849 Warszawa 
ul. Przybyszewskiego 47

ps. "łapacze snów" jako ozdoba, bez głębszych podtekstów...pierwsze takie przywiozłam sobie jako pamiątkę z Kanady. Potem zachwyciły mnie takie hand-made...bazy do nich zrobiła mi Wiola-DZIĘKUJĘ a później już tylko doczepiałam kolejne sznureczki...
Gdyby tak miały cudowną moc...?? <klik>

Pozdrawiam Was.






4 komentarze:

  1. Piękne rozważania - i jakże prawdziwe! Faktycznie, smutne przeżycia wpływają na to, że doceniamy piękne. Bez nich to nie byłoby to samo...
    Jakiś czas temu oglądałam fajną bajkę (bardzo rzadko oglądam bajki). Ale ta ma piękne przesłanie i śmiało mogę ją polecić :)
    "W głowie się nie mieści" - bardzo mądra bajka :) pokazuje, jak poszczególne doświadczenia wpływają na życie i co się dzieje, gdy np. wcale nie ma radości czy smutku...

    A łapacze piękne - jeden z moich celów rękodzielniczych na ten rok to zrobić sama taki łapacz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zycie jest Kochana wielka niewiadoma. Nie wiemy czego sie mozemy spodziewac ,a czasem wiemy ,ale niewiadoma jest ten Czas kiedy to nastapi. I jak to powiedzenie mowi : Uczymy sie cale zycie Wszystkiego !!! :) I kazde doswiadczenie nas wzmacnia ,by dzielnie przezyc to nasze zycie !!! :) Zdrowych Spokojnych Swiat Justynko Tobie i Twoim Najblizszym Zycze !!! :) Piekne lapacze snow :) Buuziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe refleksje. Życzę Ci pięknych, nastrojowych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne słowa, myśli...
    Wesołych Rodzinnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń