Przez krótką chwilę...

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Letnie kolory...

Lato tuż tuż...
Z pewnością w letnio-wakacyjny nastrój wprowadzają nas kolory.
Kolory wokół nas.
I kolory, które są inspiracją w nowym wyzwaniu w Klubie Twórczych Mam <klik>
z tej okazji poczyniłam kilka bardzo letnich biżutków...







Powstał też multi-kolorowy brelok:


Oraz gronkowa bransoletka z szydełkowym kwiatuszkiem i do kompleciku kolczyki:


 Powstał też kolejny kolorowy przybornik na coraz to większą kolekcję kredek, flamastrów moich dzieciaków etc.



 I jeszcze nasze domowe kolorowe inspiracje:




W zeszłym tygodniu do Zosi przyszły jej koleżanki sąsiadki i wspólnie piekłyśmy ciasteczka. Te same co na Dzień Dziecka. Dziewczynkom bardzo się spodobało ozdabianie ciastek drażetkami.
Drażetki czekoladowe czasem pękają podczas pieczenia, zwłaszcza gdy za długo się ciasteczka przetrzyma w piekarniku ;) co tym razem miało miejsce ;)






Drażetki powciskałyśmy w ciasteczka z tego przepisu <klik>
I cytuję go Wam za autorką bloga "Kuchnia Alicji" 


175 g miękkiego masła

200 g drobnego cukru
2 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
400 g lub więcej mąki pszennej 


1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka soli 



Ja mieszam wszystkie składniki ręką. Owijam ciasto w folię spożywczą i wkładam do lodówki na godzinę, czasami nawet na całą noc ;) Przed pieczeniem wyciągam, podsypuję rozwałkowując, wycinam kształty. Zwykle tyle. Ostatnio powciskałam w to ciasto drażetki. Piekę ok.10 minut w temp.180st.C

Zrobiłyśmy także z dziewczynkami muffinki...z truskawkami i kokosem oraz czekoladą i rodzynkami.

Kolorowo? Letnio?
Dacie się zainspirować i zaprosić do wyzwania kolorystycznego w Klubie Twórczych Mam? <klik>

Do takich pysznych ciasteczek idealnie smakuje herbata z macierzanki.







Gości wita wianek upleciony także z macierzanki, przywiesiłam go na drzwiach:



A Was nim dziś żegnam...
Pozdrawiam serdecznie!

10 komentarzy:

  1. Piękny ten wianek na drzwiach i pewnie ładnie pachnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje inspiracje twórcze mnie zadziwiają.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Świetne! Uwielbiam takie tęczowe kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech alee szkoda ,ze nie mieszkam blizej Was :)) Cudnie i bizutki i ciastka i wszystko :)))) Cuudnie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. kolorowo i letnio :) ciasteczka wybornie wyglądają... łapnę za jedno... :)
    buziaki Justyś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj zapachniało latem :)) Chociaż ja mało biżuteryjna jestem to takie letnie bransoletki zawsze przykuwają moje oko :) a wianek mnie urzekł ... macierzanki nie mam ale za to lawendy pod dostatkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudnie kolorowo!! Wianek prześliczny!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne bransoletki zrobiłaś. Bardzo dziewczęce :).

    Super pomysł na wspólne spędzenie koleżanek. I jaki pyszny finisz :).

    Wianek super się prezentuje :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne kolorki..Kochana, zawsze jak do Ciebie zaglądam, robi mi się cieplej:)

    OdpowiedzUsuń