Przez krótką chwilę...

poniedziałek, 5 grudnia 2016

Kalendarz adwentowy 1-4

Dziś już druga niedziela adwentu...i czwarty dzień grudnia...

1 grudzień 
KARTKI ŚWIĄTECZNE

Zaczynamy przedświąteczne przygotowania od wykonania karteczek, dla bliskich i przyjaciół a także dla Podopiecznych z Niegowa. Innymi słowy Robótka 2016 <KLIK> ruszyła i czeka także na Waszą aktywność. 

2 lata temu moje dzieci tylko naklejki przyklejały na kartki przedstawiające choinki...w zeszłym zmogła nas choroba...w tym roku zaczęliśmy wyjątkowo jak na nas wcześnie i dzieciaki tworzą już własne kartki...i to z wielką zawziętością! Antoś-żywe srebro w tym roku skupia się na robótkach :)





Razem z maluchami tworzę i ja, bo nie dość, że to bardzo odprężające zajęcie to jeszcze wszystkie my współtworzące Klub Twórczych Mam<KLIK> otrzymałyśmy tekturki od sponsora <KLIK>...i tym samym zapraszam Was do udziału w  "Zimowym Wyzwaniu Scrapowym"<KLIK>




2 grudzień 
PRZEPIS ...na pasztet wegański

Bardzo często korzystamy z wegańskich przepisów, chociaż dzieciaki i mąż bardzo lubią nasze  mięsne swojskie wyroby to ostatni pasztet dzieciom tak smakował, że wyjadały jeszcze niezapieczoną masę :)
Składniki na blaszkę-keksówkę długą:
2 woreczki kaszy jaglanej (ugotować)
szklankę czerwonej soczewicy ugotować
kilka cm pora, średnią cebulę pokroić i zeszklić na oliwie
1 średnia cukinia (starta na grubych oczkach tarki)
kilka suszonych pomidorów w oleju (opcjonalnie...w tym roku zrobiłam sporo swoich więc się nimi zajadamy)
zioła-świeże i suszone (Wasze ulubione...u nas: natka pietruszki, macierzanka i lubczyk)
do smaku: sos sojowy, pieprz, 2-3 ząbki czosnku

Składniki przygotować jak wyżej. Wszystko poza cukinią zblendowac , startą cukinię dodać i wymieszać masę, doprawić do smaku i piec około godziny-1,5 w temperaturze 180st.C.
My lubimy gdy wierzch jest zrumieniony.


  
3 grudzień 
ZRÓB TO SAM...obręcze na serwetki

Jak to zwykle bywa rękodzielnik sam dla siebie z rzadka coś robi...a jeśli już to nie w swojej "dziedzinie". Podobnie ze mną. Porobiłam już naprawdę sporo obręczy na serwetki decou dla innych, a dla siebie nie...poza tym ja nie mam szytych, materiałowych serwetek, a obręcze drewniane, które wykonuję w decou są dość duże...wpadłam zatem na pomysł wykorzystania bardzo twardej rolki po papierze (chyba do pieczenia, albo po folii aluminiowej). Rolkę pocięłam na równe "pierścienie", klejem na gorąco przykleiłam na około obręczy paseczki juty, następnie dokleiłam dekoracyjną perłę.
Całość prezentuje się bardzo klimatycznie...




4 grudzień 
PRZEPIS...coś słodkiego, czyli rogaliki serowe z powidłami śliwkowymi

Najprostsze jest najlepsze.

Rogaliki:
kostka sera białego
kostka margaryny
MĄKA-ile zabierze ciasto, by było elastyczne.
Wyrabiamy ciasto, dzielimy na 2 równe części, rozwałkowujemy dość cienko, starając się by zachować kształt koła. Dzielimy ciastko na trójkąty...nadziewamy powidłami, zawijamy, układamy na blasze i pieczemy aż lekko się zrumienią z wierzchu w temperaturze ok 180 st. C.
Po upieczeniu i przestudzeniu posypujemy cukrem pudrem.






  
Pozdrawiam Was ciepło :)

9 komentarzy:

  1. świetny pomysł na kalendaarz adwentowy :) cudniście :))
    pozdrawiam mrożnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i zapomniałam, że prace też cudowne a rogale to moje wspomnienie podstawówki ;-)

      Usuń
  2. Przepis biorę na rogale - moja mama mi takie robiła jak byłam mała!
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mniam.Jak tak patrzę na te Twoje smakołyki to z chęcią przygarnęłabym Cię do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieci z zapałem produkują karteczki niczym elfiki Mikołaja:)) Rogaliki porywam do kawki:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najchetniej to bym sie do Ciebie przeprowadzila na ten czas przygotowan :))) Cuuudnie ,Smacznie Uwielbiam :)))) Pozdrawiam Cie cieplutko Kochana :))

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pyszności...
    masz zapał i chęci...
    śliczne karteczki... oj... zdolne dzieciaczki :)
    pozdrawiam Tynuś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale u Was pracowity i kreatywny grudzień. Same cudowności i ta dziecięca radość!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń