Przez krótką chwilę...

środa, 14 grudnia 2016

Kalendarz adwentowy 9-12

Witajcie...
Ostatnie dni sprawiły, że w domu zapachniało piernikami :)
Najpierw pieczenie potem z dzieciakami znajomych ich zdobienie...Zabawa dla każdego :)
Okazja do spotkania i rozmowy. Najważniejsze w tym czasie to znaleźć też czas dla innych...
Dziękujemy za wspólne "pierniczenie" naszym przyjaciołom :)

9 grudzień
PIECZEMY PIERNIKI (po raz kolejny :P)

Jeden z przepisów, który towarzyszy mi już parę lat dostałam od Ilonki <KLIK>
Przepis cytuję za Ilonką:

1kg mąki pszennej+ dodatkowa do podsypywania
500-550g miodu- z naturalnym są bardziej aromatyczne, ale ze sztucznym miękną szybciej
kostka masła(taka 250g)- z braku masła może być też dobra margaryna, bo i tak się udadzą:)
szklanka (sypana z górką) cukru pudru
2 płaskie łyżki sody oczyszczonej
6-7 łyżek przyprawy do piernika- sprawdzi się też taka do grzańca albo dla fanów cynamonu- sam cynamon
2 średnie jajka
2 łyżki kakao- nie jest niezbędne, bez niego pierniczki będą miały bardziej "naturalny" kolor

Masło topimy w rondelku razem z miodem, cukrem, przyprawą piernikową i kakao, odstawiamy do przestygnięcia. Przesianą mąkę mieszamy z sodą oczyszczoną, wlewamy masę maślano-miodową, dodajemy jajka i całość zagniatamy- zwykle nie ma z tym najmniejszych problemów, ciasto jest przyjemnie elastyczne, nie klei się do rąk. Dzielimy je na kilka części i wałkujemy podsypując mąką- najlepiej na grubość 3-4mm- czym grubsze, tym bardziej miękkie będą po upieczeniu. Foremkami wycinamy kształty. W międzyczasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy- dość krótko, jakieś 7-10 minut.








10 grudzień 
DEKOROWANIE PIERNIKÓW






Pierniki, które dekorowały dzieciaki niemalże na bieżąco były "degustowane"...wszak każdy kolor posypki według dzieci ma inny smak ;)
 Dzieci są zdolne. Pełne ekspresji. Jeśli macie ochotę to spróbujcie z nimi dekorować. 

Pierwsze 2 niedziele adwentu czuwałam nad małymi artystami w restauracji prowadzonej przez moją Bratową <KLIK> nawet rodzice byli zdziwieni tym, co potrafią ich dzieci:











Ja bawiłam się dekorowaniem pierników już nieco wcześniej. I bawić się będę do samych Świąt. Lubię to, sprawia mi to ogromną radość, niemal taką dziecięcą :) :) :)







11 grudzień
 DEKORACJA
girlanda z pierników i piernikowych ludków, podarowanych przez kochane istoty :)

Po ilości zdjęć wiadomo, że pierniki uwielbiam, nie może więc w moim domu zabraknąć piernikowych dekoracji. W tym roku powstała PIERNIKOWA GIRLANDA, z pierników upieczonych przeze mnie (niedekorowanych :) ) oraz zawieszek "PIERNIKÓW" które dostałam w poprzednich latach od Kasi, Diany<KLIK> i Wioli<KLIK> zdobią ścianę przy kredensie...tam również stanął "Pan Piernik" na świeczkę ;) wyłowiony na targu w Wolbromiu...i ten misiek na koniku-zawieszka, również wyszperany na targu idealnie się tam wkomponował:





12 grudzień
DEKORACJE wianki

Te wianki powstały nieco wcześniej jako dekoracja do restauracji Bratowej.
To słomiane wianki owinięte błękitnym tiulem, na które przykleiłam klejem na gorącą zebrane i spryskane delikatnie złotym sprayem szyszki i orzechy oraz inne ozdoby florystyczne a także gwiazdki z zimnej porcelany...




Przydługo wyszło ;)
Mam nadzieję, że wybaczycie...
Pozdrawiam


3 komentarze:

  1. Tynko! Ale sporo Tych pierników napiekliście , A jak Pięknie Udekorowane, Uwielbiam Pierniki z mlekiem - Pozdrawiam Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  2. Piernik pod każdą postacią ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Istna Fabryka Mikołaja!!! wspaniale Wam to wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń