Przez krótką chwilę...

sobota, 23 września 2017

Na powitanie jesieni...

Witajcie...w słotny, jesienny dzień...
Uprzyjemniamy sobie ten czas ciastem z jabłkami, śliwkami i rodzynkami, do tego ciepła herbata z cytryną :) 



Na spacery wybywamy między ulewami...



A gdy pada tak bardzo, że uniemożliwia nam to spędzanie czasu na świeżym powietrzu bierzemy się za różne prace plastyczne, a ponieważ w planach było przygotowanie pracy inspiracyjnej do zabawy w Klubie Twórczych Mam "Zrobione z Mamą FIGURY GEOMETRYCZNE" <klik> powstał taki oto obrazek.
Zosia zrobiła kolaż jesienny. 2 arkusze tektury pomalowała najpierw farbami, w jednym(mniejszym) powycinałam kształty figur geometrycznych (drzewa, słońce, domek) a Zosia te "dziury" uzupełniała przyklejając w nich np cieciorkę suchą, kaszę pęczak, czy ziarenka kawy, wełenki, kulki filcowe i kuleczki zrobione z bibuły.




Z kolei Antoś obrysował figury geometryczne na rysunku:


Zapraszamy Was do udziału w zabawie, banerek dla chętnych:
Poza tym, aby uprzyjemnić Wam jesienne dni organizujemy w Klubie Twórczych Mam zabawę "Jesienne Wyzwanie"...TU<klik> znajdziecie więcej informacji, to zabawa na zasadzie popularnych "jesiennych bucketlist", czyli listach z wypisanymi rzeczami do zrobienia w danym okresie...
Przyłączycie się?

Teraz też zaczyna się najlepsza pora na czytanie...
Jesień i zima to najlepszy czas dla mnie na tego typu "aktywność". Długie wieczory w towarzystwie dobrej lektury są w stanie zrekompensować to, co zostawiamy za sobą- przyjemne lato. Pierwszy raz chyba będę tęskniła za latem...Oczywiście co do jesieni zdania nie zmieniam, piękna jest, ale jej ponura część nim przyjdą mrozy nie należy do najprzyjemniejszych części w roku...

Tymczasem kolejny rok wyzwania "52 książki w 52 tygodnie" trwa :)
Oto co do teraz udało mi się przeczytać:

Skończyłam sagę "Droga Północna"  Elżbiety Cherezińskiej.
1/52
"Pasja według Einara" to kolejna część opowieści o sile, wierze, miłości i przyjaźni.
2/52
Ostatni tom sagi "Pieśń młodych" zaskoczył mnie i to bardzo. Najbardziej rozbudowana opowieść, dopełniająca 3 poprzednie części to narracja najmłodszych - Gudrun, Bjorna i Ragnara...Przyzwyczajona do przewidywalnych powieści sądziłam, że los połączy Ragnara i Gudrun...jednak historie tych ludzi tak się pogmatwały, że nic przewidywalne i takie oczywiste nie było! Do ostatniej strony powieści...

3/52 Elżbieta Cherezińska "Harda"

Pomiędzy ostatnimi tomami Drogi Północnej sięgnęłam po "Hardą" tej samej autorki. Opowieść o losach Świętosławy - córki Mieszka I a siostry Bolesława Chrobrego jest epickim kunsztem!
Jak dla mnie-osoby, którą znajomość historii nieszczególnie pociągała w stopniu większym niż podstawowym to kolejny dowód na to, że w programie nauczania zamiast suchych faktów taka narracja przepleciona wątkami historycznymi miałaby większą wartość zapewne nie dla jednego ucznia. Polecam każdemu. Autorka ma dar. Całe szczęście, że go tak umiejętnie wykorzystuje!

4/52 Nora Roberts "Jedyna taka taka noc"
To lektura na jeden wieczór....typowo kobieca literatura. 2 opowiadania. Skrzywdzone osoby poszukujące uczucia, które jest prawdziwe...



5/52 Siri Pettersen "Dziecko Odyna"
6/52  Siri Pettersen "Zgnilizna"
7/52 Siri Pettersen "Evna"


Kolejna saga odbiegająca od znanych mi wzorów w literaturze to "Krucze Pierścienie" Siri Pettersen (pisałam o nich TU<klik>)...taki rodzaj fantastyki jest moim ulubionym typem powieści.
Niezwykłe powieści, podczas czytania których można absolutnie znaleźć się poza czasem...poza TU i TERAZ. Ponadto dotyka spraw ważnych i uniwersalnych wartości...Autorce udało się w niezwykły sposób poprowadzić nas nie tylko przez różne światy ale także przez różne typy osobowości człowieka ;)

8/52 M.A.Larson "Akademia Pennyroyal - Cienie Kadetek"
To książka, którą otrzymałam do zrecenzowania z polecenia Rady Czytających Wiedźm "Cienie Kadetek Akademii Penny Royal"
Gdyby ta książka trafiła mi się jako nastolatce, byłabym wniebowzięta. To taki typ literatury, która dzięki swej magicznej atmosferze pozwala oderwać się od szarej codzienności. Więcej o niej napisałam tu <klik>


9/52  Berenika Miszczuk "Szeptucha"
Niegdyś marzyłam o studiach medycznych. Autorką książki jest lekarka :)
Bardzo interesujący pomysł na powieść, który można skwitować "A gdyby..." bowiem to narracja jak baśń, mit, czy legenda...opowiadająca o losach naszego państwa. Rozgrywa się w czasach współczesnych, jednak swą niezwykłość zawdzięcza faktowi, że Mieszko nie przyjął chrztu, gdy miał taką możliwość i dlatego w państwie polskim "króluje" wielobóstwo. Od pierwszych stron poznajemy główną bohaterkę-Gosię/Gosławę, nieco irytującą swoim zachowaniem, jakby niedojrzałą, zabawną, nie szanuje ona kultury, obrzędowości i wierzeń swoich przodków. To młoda lekarka, która po ukończeniu studiów musi (z naciskiem na musi!) odbyć staż u szeptuchy...i tak naprawdę od tego momentu światopogląd Gosi ulega zmianie...


A Wy co polecacie na długie jesienne wieczory do poczytania??
POZDRAWIAM WAS CIEPŁO!




10 komentarzy:

  1. Wydawało mi się ,że czytałam Szeptuchę ale jednak nie:)Moja lista czytanych książek jest na moim blogu:)generalnie wszystkie które przeczytałam polecam,bo jeśli mnie książka nie wciąga od pierwszych stron po prostu jej dalej nie czytam,bo szkoda mi czasu:)))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Justynko! U nas ten tydzień był możliwie ciepły i pogodny, Piękna kompozycja wyszła z tej cieciorki,kaszy i kawy, A te ciasto chętnie bym spróbowała ,wygląda apetycznie - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, też nie lubię tego czasu pomiędzy jesienią a zimą...
    na herbatkę i ciacho chętnie bym wpadła - szkoda, że mieszkamy tak daleko od siebie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z całą pewnością zaletą jesienno-zimowych wieczorów jest spokój. Nikt nigdzie nie goni, nie szkoda czasu na siedzenie w domu. Można bezkarnie czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda pysznie, podzielam pasję czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto mniaaam :))) Prace dzieci Przeeesliczne i pomyslowe :))) A ksiazki oooo matko ja na tyle potrzebowalabym kilku lat hihi :)) Ale widac Suuper i ciekawe :)) Dziekuje Kochana za kilka slow o ksiazkach :)) Pozdrawiam Was Cieplutko i Slooonka Zycze !!! :)) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj moja paro z wymianki u Ewy :) Poproszę adresik :) Możesz mi wysłać e-mail martatakietam@gmail.com
    Pozdrawiam cieplutko Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto wygląda przepysznie, schrupałabym.
    A dzieci, jak zwykle, twórcze - piękne prace.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z całej tej listy to zainteresowała by mnie tylko Szeptucha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. thank you for this your broadcast provided bright clear concept..
    pirates of the caribbean 5

    OdpowiedzUsuń